Kromě nejznámějších takzvaných euro palet, které cestují po celém světě, jsou hojně přepravci využívané i standardní palety.
- Toto označení patří přepravním pomůckám, které mají půdorysné rozměry sto dvacet krát osmdesát centimetrů.
- Mohou být však odlišné ve výšce, nosnosti i konstrukčním provedení.
Jestliže není možné při přepravě využít ani jednu z uvedených přepravních pomůcek, pak je nutné vyrobit palety přímo na míru.
- V tomto případě se výrobce nedrží žádných daných norem, ale zkonstruuje atypický přepravní prvek přesně podle kritérií zákazníka.
- Dalo by se říci, že je schopen vyrobit jakoukoliv konstrukci všech velikostí a žádaných nosností.
Ošetření atypických palet, mezi které patří například i podlážky a různé dřevěné bedny, už probíhá standardním způsobem. Postup pří výrobě je celkem jednoduchý.
- Stačí, aby zákazník zadal své požadavky a vyslovil představy o finálním výrobku.
- Poté se vytvoří vzorek, který zadavatel vyzkouší v praxi.
- Pokud je vše v pořádku, vyrobí se požadovaný počet kusů.
Není problém zboží uzamknout
Dalším speciálním typem přepravních palet jsou takzvané gitterboxy. Na jejich výrobu není používáno dřevo, ale hlavním materiálem je kov.
- Jedná se totiž o kovové klece, které kromě ochrany zboží před poškozením a odcizením mohou také poskytnout výhodu stohování.
Rám je vyroben ze silného ocelového plechu a výplň řešená pletivem. Zboží tu tedy není hermeticky uzavřeno.
- Půdorys gitterboxů odpovídá rozměrům klasické palety.
Přední strana je otevíratelná a zajištěná záklopkami. Je také možné zabezpečit zboží zámkem. Na dno jsou použity desky s horní hoblovanou stranou. Desky jsou uloženy ve speciálních profilech.
- Manipulace s těmito přepravními pomůckami je možná pomocí vidlicových přepravních prostředků.
- Vidlice se dají zasunout z kterékoliv strany.